Shodno odredbama Zakona o zaštiti potrošača ("Službeni glasnik RS", br. 88/2021.) dalje:Zakon, kupovina preko s.Oliver onlajn prodavnice predstavlja prodaju na daljinu, a što dalje znači da Potrošač ima pravo da odustane od kupovine zaključene na ovaj način u roku od 14 dana i to bez navođenja razloga i dodatnih troškova, izuzev onih troškova iz članova 33 i 34 Zakona. Na taj način u slučaju jednostranog raskida ugovora kupac se oslobađa ugovornih obaveza, osim neposrednih troškova povrata robe. U slučaju odustanka od ugovora, potrošač ima pravo na povraćaj novca.
Rok od 14 dana računa se počev od prvog narednog dana od dana kada je proizvod dostavljen kupcu/potrošaču – tj. od kada dospe u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.
Napomena: Shodno članu 36. Zakona, Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja, kao i u slučaju isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke, te u skladu sa tim odredbe Zakona iz člana 33. i 34. se kod kupovine preko naše onlajn prodavnice ne primenjuje na kupljene proizvode kao što su pidžame, donji veš, čarape, kupaće gaće i kostimi, kao i svi drugi proizvodi koji ne poseduju neoštećeno celofansko pakovanje na ambalaži i koji su otvarani po preuzimanju. Stoga u slučaju da je proizvod otpakovan, pretpostavlja se da je isti korišćen, zbog čega potrošač nema pravo da odustane od ugovora ako je reč o navedenim proizvodima.
Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom kojom nas na jasan i nedvosmislen način informiše o svojoj odluci da je odustao od Ugovora (npr. pismom poslanim putem pošte ili e-maila). U tu svrhu možete koristiti priloženi primerak Obrasca/Izjave za odustajanje ili sačiniti drugu jasnu izjavu o tome te istu poslati.
Obrazac/izjava za odustanak od ugovora možete pronaći ovde.
Obrazac/izjava o odustanku ugovora proizvodi pravno dejstvo za potrošača od dana kada je poslata trgovcu, a za trgovca od dana kada ga je primio.
Uz robu je potrebno priložiti račun, odnosno drugi dokaz o kupovini.
U slučaju odustanka od ugovora potrošač ima pravo na povraćaj novca. Iznos plaćene robe se kupcu vraća po prijemu proizvoda, i nakon što se utvrdi da je proizvod neoštećen i ispravan.
S.Oliver, kao trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao robu trgovcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo, osim u slučaju kada je trgovac ponudio da sam preuzme robu.
Potrošač je saglasan sa cenom i uslovima isporuke, i prihvata da snosi troškove isporuke u slučaju povraćaja robe, što znači da će potrošaču, u slučaju povraćaja robe, biti vraćen plaćeni iznos za kupljenu robu, bez troškova vraćanja robe. S obzirom da potrošač snosi troškove vraćanja robe, i da je na njemu je izbor kurirske službe, odgovornost za slanje robe i rizik gubitka ili oštećenja pošiljke pada na njegov teret.
Potrošač robu može vratiti i lično dolaskom na prodajno mesto s.Oliver doo u Ušće Shopping center lokal br.1.49, ul.Bulevar Mihajla Pupina br.4, Beograd-Novi Beograd. U tom slučaju prilikom povrata potrošač će pored robe trgovcu dostaviti i račun kao i popunjenu izjavu o odustanku, trgovac će potrošaču izdati potvrdu o prijemu, a povraćaj uplaćenih novčanih sredstava izvršiti u zakonskom roku, uplatom na dinarski tekući račun koji je naznačio u Izjavi o odustanku.
Protekom roka od 14 dana, prestaje pravo potrošača na odustanak od ugovora.
Potrošač ne sme da sa kupljenog artikla iseče ušivene etikete/deklaracije, ili da na drugi način ošteti artikal u suprotnom za takav artikal potrošač nema pravo na odustanak od ugovora u smislu napred navedenih odredbi zakona, a takođe Trgovac ima pravo da uskrati vraćanje plaćenog iznosa.
Potrošač artikal koji vraća mora adekvatno spakovati i obezbediti, što u slučaju vraćanja obuće podrazumeva da originalna kutija artikla ne sme biti zalepljena lepljivom trakom, već je treba dodatno obezbediti dodatnom ambalažom (kutijom, kesom ili sl.) kako se ne bi oštetila u transportu, u suprotnom za takav artikal potrošač nema pravo na odustanak od ugovora u smislu napred navedenih odredbi zakona, a takođe Trgovac ima pravo da uskrati vraćanje plaćenog iznosa.
Podaci koje potrošač unese u Obrazac o odustanku od ugovora zaključenog na daljinu, služe isključivo u svrhe evidentiranja izmena u prometu robe i trgovac ih neće koristiti u druge svrhe. Prikupljanje i eventualno obrađivanje podataka iz lične karte vrši se isključivo u svrhu mogućeg povrata kupljene robe.
U slučaju odustanka od ugovora potrošač ima pravo na povraćaj novca. Iznos plaćene robe kupcu se vraća po prijemu proizvoda koji vraća zbog odustanka od ugovora, pod uslovom da se utvrdi da je proizvod neoštećen, tj. ispravan.
Trgovac je dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je potrošač platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema izjave o odustanku, odnosno od prijema proizvoda koji potrošač vraća zbog odustanka od ugovora.
Troškove vraćanja robe snosi kupac, osim u slučajevima kada je kupac dobio neispravan ili pogrešan artikal.
Procedura za povraćaj sredstava
Da bi se izvršio povraćaj novčanih sredstava potrebni su nam sledeći podaci:
Tražene podatke možete nam dostaviti popunjavanjem Obrasca/Izjave za odustanak od ugovora (kliknite na link).
U slučaju kada je plaćanje izvršeno pouzećem, povraćaj sredstava se vrši uplatom na dinarski tekući račun koji je potrošač naveo u Obrascu/Izjavi o odustanku, a u slučaju kada je plaćanje izvršeno platnom karticom povraćaj sredstava se vrši uplatom na račun sa kog je izvršeno plaćanje.
Povraćaj novčanih sredstava se ne može zahtevati odlaskom u neki od maloprodajnih objekata s.Oliver-a.
Ukoliko iz nekog razloga ne možete poslati zahtev za povraćaj novčanih sredstava na napred navedeni način, možete nas kontaktirati preko telefona +381 11 68 30 800.